2019-11-27 15:42:02 Artykuł partnera 1340
Każdy CRM w firmie odpowiada w pierwszej kolejności za utrzymanie relacji z klientami. Narzędzia takie jak CRM oferowany przez Salesforce – najpopularniejszy w ostatnich latach CRM na świecie – wpływają pozytywnie na jakość obsługi klienta w formacie omnichannel, przyczyniają się do wyższej satysfakcji konsumentów i ich lojalności, pozwalają łatwiej odpowiadać na ich potrzeby i identyfikować kluczowych klientów. Warto pamiętać, że pozyskanie nowego klienta jest średnio 5 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego.
Ostatecznym celem każdego przedsiębiorstwa jest jednak zwiększenie sprzedaży, w czym coraz większy udział mają systemy CRM w firmie. Odpowiednie narzędzia pomagają w zaplanowaniu i kontroli optymalnej ścieżki sprzedaży, optymalizowanie pracy zespołu sprzedażowego, a także wdrażaniu skutecznych mechanizmów typu up-selling i cross-selling. Praktyka pokazuje, że przedsiębiorstwa, które wdrożyły wspomniany już system Sales Force osiągają o 44% wyższą efektywność sprzedaży, finalizują transakcje sprzedażowe o 38% szybciej i osiągają szybszą konwersję leadów.
Nowoczesne systemy CRM to także doskonałe narzędzie marketingowe, zarówno w wydaniu B2B, jak i B2C. Umożliwiają one między innymi tworzenie spersonalizowanych kampanii marketingowych w różnych kanałach, ich automatyzację, co przyczynia się do oszczędności czasu i raportowanie w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można na bieżąco monitorować efektywność kampanii, aby stawała się bardziej skuteczna. Jednocześnie działania sprzedażowe i marketingowe są połączone w ramach jednego narzędzia, co jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym i pomaga skupić się na celach przedsiębiorstwa.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl