2019-11-27 17:14:12 Artykuł partnera 1520
Uszkodzone przesyłki są jednym z najczęstszych powodów zgłaszania reklamacji usług. Uszkodzona przesyłka to taka, która została zniszczona podczas transportu – niezależnie od tego, czy przesyłany towar uległ całkowitemu uszkodzeniu, czy może tylko częściowemu. Uszkodzenie towaru często jest wynikiem złego zapakowania lub nienależytego zabezpieczenia produktu.
Jeżeli spodziewasz się, że kurier dostarczy Ci paczkę zawierającą delikatne i łatwe do uszkodzenia przedmioty, otwórz paczkę w jego obecności. Wielu kurierów wyrazi dezaprobatę i będzie tłumaczyło Ci, że brakuje im czasu. Masz jednak prawo poprosić o to, by kurier był obecny w czasie otwierania paczki. Jeżeli okaże, się że przedmiot faktycznie uległ zniszczeniu, spiszcie protokół. Zapoznaj się z regulaminem reklamacji dostępnym na stronie internetowej przewoźnika i przedstaw swoje podstawy do roszczenia.
Zawsze możesz zminimalizować ryzyko otrzymania uszkodzonej przesyłki. Jednym ze sposobów będzie oczywiście zastosowanie wypełniaczy (folii bąbelkowej, gazet, papieru) i wybieranie paczek o odpowiednich rozmiarach – w zbyt dużym kartonie rzeczy będą obijać się o siebie. Możesz zdecydować się także na oklejenie paczki i oznaczenie, że znajduje się w niej np. szkło.
Drugą niezwykle istotną kwestią jest to, jaki przewoźnik będzie realizował Twoją przesyłkę. Porównuj do siebie oferty różnych firm kurierskich i wybierz te, które będą najbardziej odpowiadały Twoim potrzebom. W tym celu warto korzystać z brokerów, takich jak Sendit.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl